TESTOVALY JSME KOČÁREK MAXI-COSI NOVA 4

18.02.2018

Byly jsme se Zázinkou vybrány, abychom otestovaly nový kočárek Maxi-Cosi Nova 4.

Jelikož nás mámy pojí to nejcennější, mateřská láska a já jsem máma, obyčejná máma, která chce pro své dítko to nejlepší, ostatně asi jako to chceme každá, vrhla jsem se do této výzvy po hlavě. Možná si řeknete, že nejsem normální, když Vám prozradím, že náš vozový park, během necelých dvou let, již vystřídalo pět kočárků...jenže! Věřím, že mi dáte za pravdu, když jste prvorodička, v okolí nemáte mnoho blízkých, kteří by měli malé děti, hlavním kritériem je pro Vás vzhled, cena a většinou to, co Vám v obchodě poradí s částečným přihlédnutím na internetové recenze. Pak přijde další ale...né každá maminka má stejné nároky a názory. A teprve když vyjedete do ulic, lesů, obchodů, skládáte dennodenně kočár do auta nebo ho taháte např.do třetího patra, zjistíte ty hlavní nedostatky nebo požadavky, podle kterých byste si kočár již vybrala úplně jinak. Zkrátka a jednoduše, co člověk nevyzkouší na vlastní kůži, těžko může posuzovat.

Proto se pokusím, i když svým pohledem, co nejvíce objektivněji tento kočárek MAXI-COSI NOVA 4, otestovat a vše detailně popsat.

1. VYBALENÍ A SLOŽENÍ

Samozřejmě, ve většině případů, si kočár vyberete v kamenné prodejně, kde Vám ho již složí a tak budete tomuto ušetřeni, nicméně, kdo si ho objedná přes internet, jistě ho i tato část bude zajímat.

Upřímně, složení není nic těžkého a to nemusíte být ani zdatný technický typ. Nasunete vidlici s předními koly, zacvaknete zadní kola, nasadíte korbu, připevníte dětské madlo, nandáte odkládací košík a máte hotovo. Ovšem, zde přichází první mínus, nabyla jsem dojem, že kočár je poměrně těžký.

2. - SKLÁDÁNÍ, OVLÁDÁNÍ, PRVNÍ JÍZDA TERÉNEM

První výjezd začal tedy z mého pohledu velmi skepticky. Čekala jsem, přes můj prvotní dojem, poměrně těžké konstrukce, že až se vrátíme z procházky, padnu a budu sedřená. Opak byl však pravdou. Nevím, jak je to možné, ale ovládání je lehounké. Bez problémů se dá přejet cesta plná kamínků a výmolů s držením madla jen jednou rukou. Korba s konstrukcí drží a ani se nehne. Abychom ho nešetřily a zjistily více, vydaly jsme se procházkou okolo řeky po lesní cestě, tedy nerovnost terénu, tráva, bahno, sem tam kořen stromu a klacky. Na to už samozřejmě bylo potřeba použít obě ruce, ale nenastal ani jeden moment, že bych musela tlačit silou nebo že by se Záza cítila naklepaná, jak "nedělní řízky". Možná se chvílemi cítila jak na horské dráze, ale rozhodně ne vadou kočárku, to by nezachránily ani kola od traktoru, ale tím, že cesta byla opravdu ošklivá a místy do kopce a zase z kopce. V tomto případě smekám, terén zvládá skvěle! 

Postupně jsme vyzkoušely i jízdu sněhem, na městských kostkách, štěrku aj. a musím uznat, že nemá problém s ničím. S jakýmkoliv terénem, díky své konstrukci, si hravě poradí.

Co se týče madla pro rodiče, není vysouvací, ale je nastavitelné na tři polohy sklápěním směrem dolu. Já jsem menší postavy (158cm) a ideální je pro mě střed. Můj partner je naopak vyšší (192cm) a nic proti hlavnímu (nejvyššímu) nastavení nenamítal, tedy i pro vysoké postavy je nastavitelnost držení dostačující.

I z brzdy jsem nadšená, u pravého kola šlápnete na pedál (nebo jak to mám nazvat J ), čímž kočár zabrzdíte a u levého kola, stejným způsobem sešlápnutí, odbrzdíte.

Chcete-li kočár složit, sešlápnete pedál uprostřed a je tu další skvělá vychytávka. Nemusíte s ničím zápasit, ani říkat kouzelné slůvka "čáry máry" kočár se zkrátka sám složí (což je při těžší konstrukci velké plus).

Když jsme dorazily domů, byla jsem z dosavadního seznamování s NOVOU 4 nadšená. Ale úsměv mi okamžitě spadl, když jsem otevřela dveře do garáže. Rozpětí kol je tak široké, že jsem se nevešla do dveří. Avšak po dalším zkoumání jsem zjistila, že pokud se kočár složí, je tu další funkce možnosti zasunutí zadních kol, tedy problém vyřešen. (Zda by tento problém nastal i v panelákovém výtahu, zjistím a dám vědět. Představa mít např.dvě děti, k tomu psa, nést tašku s nákupem a ještě do toho takto skládat do výtahu by každý den zrovna top nebylo. )

3. - PŘEVOZ AUTEM

Pokud máte větší auto, nenarazíte na problém. Jak jsem již výše psala, jen sešlápnete pedál uprostřed, kočár se sám složí a Vy ho celý přesunete do kufru. Pokud však máte auto menší, je potřeba odepnout korbičku, případně zúžit šířku kol či dokonce odendat kola celá a tím rozložený složit do kufru. Ovšem, že byste ho do kufru auta nedostali, to se bát nemusíte.

4. - ZÁVĚREČNÉ PLUSY A MÍNUSY

PLUSY:

  • Složení celého kočárku jedním sešlápnutím.
  • Secvaknutím a zatáhnutím lze zúžit šířku kol, tím všude projedete.
  • Zvládá jakýkoliv terén bez toho, aby bylo dítko naklepané jak nedělní řízky. A když říkám jakýkoliv, myslím skutečně jakýkoliv! Např. i příšernou lesní cestu plnou nerovností, kořenů, kamenů a děr...sníh...štěrk...městské kostky...vše zvládne snadno.
  • Lehká jízdní ovladatelnost.
  • Vhodný jak pro malé, tak vysoké postavy.
  • Korbičku lze umístit po i proti směru jízdy.
  • Kožená madla a látkový materiál kočárku je výborný na údržbu.
  • Díky pevné a masivní konstrukci není ani po zátěži rozvrzaný nebo rozviklaný.
  • Elegantní , hezký design.

MÍNUSY:

  • Sportovní korbička nelze dát do úplného (rovného) lehu. Ale záleží na co jste Vy nebo Vaši prcci zvyklí. Nám aktuálně nevadí, Záza již v kočárku nespí. Ovšem když byla menší, jinak než v rovném lehu nespinkala.
  • Sportovní korbička je celkem malá (myšleno na délku, v případě vyššího dítka. Cca.do 85cm délky je to v pohodě). Lze však vyřešit vyjmutím originální vložky a dát nějakou náhradní užší. Na šířku je korbička prostorná.
  • Těžší konstrukce (myšleno pouze v případě, že byste ho často zvedali nebo tahali např.do schodů, což je většinou minimálně). Ale i přes toto, se lehce ovládá a tím je bytelný, tedy těžko říci, zda považovat za mínus.

Kdo byste uvažovali o tomto kočárku či byste ho chtěli pořídit, mrkněte na eshop www.babyandgo.cz Jak říkám, až na těžší konstrukci, díky které však zvládne snad jakýkoliv terén, ho můžeme jedině doporučit.